Wat is eigenlijk emotie-eten? Emotie-eten is het dempen van vervelende of lastige emoties door te eten. Herken je dit:

Ik wil graag stoppen met snoepen en snaaien, maar het lukt me niet.

Het ene moment neem ik mezelf heel krachtig voor om te stoppen met snoepen, het volgende moment zit ik al weer met mijn hand in de snoeptrommel.

Ik voel me vaak schuldig als ik weer teveel gesnoept heb.

Het snoepen geeft me even kort een goed gevoel, maar als snel voel ik me er rot over en heb ik er spijt van.

Als ik eenmaal begin aan een zak drop, moet de hele zak leeg.

Ik ben teleurgesteld in mezelf, ik voel me vaak een slappeling.

Ik neem me zo vaak voor om helemaal te stoppen met snoepen, maar ik houd het nooit lang vol.

Ik ben wel veel met eten bezig en denk altijd in goed of fout. als ik iets ‘verkeerds’ of teveel heb gegeten heb ik een schuldgevoel.

Merk je aan jezelf dat je vaak in een kringetje denkt: stoppen met snoepen, het niet volhouden, eten, je schuldig voelen en weer opnieuw beginnen. Hoe lang wil je hier nog mee doorgaan?

Jarenlang (vanaf mijn 18e) heb ik veel gesnoept. Ik wilde elke keer stoppen, maar het lukte niet. Dan had ik weer zo’n behoefte aan snoep, vooral drop, en kocht en at ik veel suiker. Heel even een lekker gevoel, maar al snel: een schuldgevoel, spijt, hoofdpijn, en heel weinig energie. Dit is een patroon dat ik jarenlang heb volgehouden. Totdat ik er achter kwam dat de behoefte aan snoepen een gevolg was van iets anders.

Ik kwam er achter wat mijn werkelijke behoeftes waren: ik had vooral behoefte aan rust, ontspanning, troost. Ik ben veel beter naar mijzelf en mijn behoeftes gaan luisteren en zorgde ervoor dat ik mijn behoeftes echt ging vervullen. Dus ik kreeg meer rust, werd meer ontspannen en kon mezelf troosten en het emotie-eten verdween naar de achtergrond.

En nu wil ik jou helpen. Wat levert het jou op?

Je komt van het emotie-eten af.

Je hebt zelf weer de controle over wat je eet. Dit geeft je zo’n trots en krachtig gevoel.

Je weet wat je werkelijke behoeftes zijn en hoe je deze echt kan vervullen.

Jij krijgt veel meer rust in je lijf en in je hoofd.

Je leert luisteren naar jezelf en zorgt goed voor jezelf

Je bereikt je doel. Voor de één is dit gezonder eten, voor de ander is dit afvallen en gezonder eten, voor weer een ander is het de regie hebben over wat je eet.

Je pakt echt de oorzaak aan van het emotie-eten

Je krijgt veel meer balans in je leven.

Jij gaat weer stralen!

Jij voelt je energiek en staat in je kracht.

Jij krijgt veel meer zelfvertrouwen.

Wil je meer weten? Boek een gratis Skype-sessie met mij van 25 minuten, waarin ik jou minstens 2 gouden tips geef.

Bel of mail me vandaag nog